10 Minit Pertama Untuk Kereta Sewa Anda

 10 Minit Pertama Untuk Kereta Sewa Anda

Sekiranya kebanyakan kemalangan kereta berlaku dalam jarak satu batu dari tempat berlepas atau tujuan, maka kebanyakan kemalangan kereta sewa mesti berlaku dalam jarak beberapa ratus kaki dari tempat letak kereta sewa. Kita semua berjaya melakukannya - melompat ke kenderaan sewa, memulakannya dan menuju ke jalanan. Kemudian, di tengah - tengah lalu lintas lapangan terbang dengan bas yang membebankan anda dan teksi hampir melanda anda, anda cuba membaca papan tanda yang sangat tidak logik ketika anda mula meraba tombol, lampu depan, pengelap cermin depan, kawalan tingkap, kawalan defroster / haba atau butang cari radio.



Menurut pengetahuan dan pengalaman admin van sewa shah alam melalui websitenya https://www.vansewashahalam.iklanbiz.com, sebagai pelanggan kereta sewa mahupun van sewa, anda hanya memerlukan 10minit pertama untuk melakukan pemeriksaan menyeluruh terhadap kenderaan sewa anda. Berikutnya adalah langkah-langkah:

 

00:00

Periksa calar, sengatan atau air mata Sekiranya ejen penyewaan kereta mengelilingi kereta anda dengan alas yang mencatat calar dan cacat, pastikan anda melakukan perkara yang sama. Saya jarang sekali gagal menemui sedikit atau dua kesan yang tidak dijawab oleh ejen tersebut, dan jika mereka akan membuat anda terus menjalani proses ini, anda juga harus melakukan perkara yang sama. Jangan takut mengambil gambar dengan kamera atau telefon pintar anda

 

01:00

Mulakan kereta. Walaupun ia membazirkan gas dan pencemaran, anda mungkin mendapati bahawa membiarkan kereta menjadi panas adalah satu panggilan yang baik. Ini memberi anda peluang untuk memastikan kereta berjalan dengan baik, tanpa suara yang aneh Walaupun kebanyakan orang memerhatikan calar dan lekapan sehingga tidak dikenakan caj semasa kembali, mereka jarang memeriksa bagaimana kereta itu berjalan.

 

01:15

Cari dan hidupkan penghawa dingin / panas. Ini akan membolehkan bahagian dalam memanaskan atau menyejuk, bergantung pada musim, semasa anda mendapat galas. Neon biru gelap akan panas terik pada musim panas. Hidupkan penyaman udara dan biarkan kereta menjadi sejuk semasa anda meneruskan program orientasi anda.

 

01:45

Rujuk peta, sama ada kertas atau melalui telefon anda atau GPS. Tempat penyewaan kereta sering terletak di kawasan luar jalan raya gelung lapangan terbang yang tidak selesa. Sekiranya anda salah memilih, anda mungkin akan membuat tuntutan bagasi sebelum anda mengetahuinya. Sebilangan besar agensi penyewaan kereta akan memberi anda peta kawasan yang menunjukkan lokasi lot sewa; keluarkan dan periksa peta ini, dan rumuskan laluan yang anda inginkan dari penyewaan kereta yang tidak sah dan ke dunia. Sekiranya anda mempunyai GPS, inilah masanya untuk menetapkannya. Tetapi kami selalu mengesyorkan mempunyai peta sebagai sandaran.

 

04:15

Betulkan cermin anda. Penyesuaian cepat ke pandangan belakang tidak akan berjaya - anda harus berurusan dengan cermin sisi. Sekiranya anda bepergian dengan seseorang, dia boleh membantu. Ini akan menjimatkan degupan jantung anda ketika pertama kali bergabung dengan lalu lintas yang padat.

 

05:15

Cari radio. Walaupun radio tidak penting, ini mungkin merupakan langkah yang paling penting. Pemandu yang bermain dengan panggilan radio terus menjadi penyebab utama kemalangan kereta. (Dalam kes saya, satu-satunya kemalangan yang pernah saya alami berlaku ketika saya membelakangi sebuah kereta polis semasa mencari pita kaset.) Untuk pendekatan terpantas, hidupkan radio, cari cara memprogram stesen ke dalam memori, cari butang cari dan teruskan. Saya mendorong anda untuk meluangkan masa dengan ini - walaupun pengkorporatan dan pemberian francais radio telah menjadikan gelombang udara awam hampir seragam dari pantai ke pantai, beberapa ciri watak wilayah tetap ada di kedua-dua hujung dail dan di kedua-dua band.

 

07:15

Cari kawalan tetingkap. Apabila anda tiba di gerai tol pertama dan anda mencari-cari kawalan, dan pintu diklik terbuka, pengelap cermin depan terus dan mati, dan tingkap belakang naik dan turun, anda akan berterima kasih kerana menyelamatkan anda rasa malu.

 

07:30

Cari isyarat giliran. Yang ini biasanya cukup mudah, dan akan berada tepat di tempat yang anda harapkan. Dengan semua ergonomik "penambahbaikan" pada ruang dalaman automatik yang memaksa saya menulis artikel ini, lokasi arah berubah sedikit sejak saya belajar memandu.

 

07:45

Cari pengelap cermin depan. Lakukan ini sebelum anda mengetahui lampu. Semasa matahari terbenam, anda akan mempunyai banyak masa untuk mengetahui cara menghidupkan dan mematikan lampu. Sekiranya hujan tiba-tiba, anda akan menekan butang untuk mengelak pengelap anda.

 

08:00

Cari lampu. Ini adalah tugas dua langkah.

 

1. Cari suis hidup. Apabila kereta polis yang menghampiri mula menyalakan lampu kepada anda untuk menyalakan lampu anda sendiri, anda sekarang boleh melakukannya sebelum polis melewati anda dan dia tidak akan menoleh dan menarik anda.

 

2. Perhatikan rasuk tinggi. Apabila anda menyalakan lampu dan pancaran tinggi menyala, anda kini boleh mematikannya - anda juga boleh mengucapkan "terima kasih!" atau "teruskan, saya tersesat" kepada lelaki yang memotong anda ketika anda cuba mencari cara untuk memandu Neon berteknologi tinggi ini.

 

08:30

Cari kait bahan api, jika ada. Selamatkan diri anda dengan rasa malu apabila membuka bagasi semasa mengisi pertama pam dengan mengetahui di mana kait penutup bahan api berada sekarang.

 

08:45

Periksa brek kecemasan. Adakah ia dihidupkan? Anda tidak mahu pekerja sewaan kereta mengeluarkan bau brek yang membakar sebelum anda meninggalkan tempat ini. Cari dan lepaskan.

 



09:00

Letakkan kereta di gear dan menuju ke jalan keluar.

 

10:00

Selamat memandu kenderaan sewa anda.

 

Popular posts from this blog

Kereta Sewa Shah Alam 2017/2018

Patutkah Saya Beli Rumah Sekarang Atau Tunggu Dulu?